Skip to content

Floris ten Kate, LinkedIn Business Coach
Voor Bedrijf en Professional

Bloggen op LinkedIn en andere social media platforms

Bloggen is het helemaal! Een aanwijzing hiervoor is een onderzoek (USA) onder 1900 marketeers waaruit blijkt dat de helft geïnteresseerd is in strategisch bloggen. Hoewel, het schrijven van een blog is niet iedereen gegeven. Maar als je een beetje schrijftalent hebt kun je inhaken op deze trend en bloggen inzetten voor je eigen bedrijf of de organisatie waarvoor je werkt.

Waarom bloggen?

En met welk doel zou je dat dan moeten doen? Belangrijk aspect is dat jouw organisatie een ‘’gezicht’’ heeft. Mensen, en ja ook zakenmensen, vinden het prettiger om met personen-met- een- gezicht zaken te doen dan met ‘’organisaties’’. De persoonlijke touch, de kennis en kunde die je over het voetlicht brengt en deelt met je peers, creëert een band. En die band en het daaraan gekoppelde vertrouwen is een belangrijke voorwaarde om zaken te doen.

LinkedIn als acquisitie tool

Een blog is een eigentijds instrument om jouw expertise of die van je organisatie (company blog) onder de aandacht te brengen. Het genereert traffic naar de website en daarmee omzet. Daarbij gaan we er van uit dat de propositie betekenisvol is en ook als zodanig door de bezoeker wordt herkend.

Investering

In bloggen gaat de nodige tijd zitten.
Maar is dat ook niet het geval bij ‘’ouderwetse acquisitie’’ via direct mail, adverteren, bellen, voet tussen de deur etc? Of dát geen tijd en geld kost! Bovendien, lang niet iedere prospect zit op jou te wachten als je weer eens via de telefoon ‘’inbreekt’’. Bij zo’n stukje tekst als dit is iedereen vrij om het te lezen of niet. Je laat het aan de lezer, de ontvanger over, of die de boodschap relevant vindt of niet. Geen ‘’zendgedrag’’. Geen interruptie!

Aan het werk

Wat je nodig hebt is tijd, een doelstelling, een strategie, de inspiratie, een betekenisvol onderwerp, boeiend vermogen en een stukje techniek. En wel het allerbelangrijkste is het overwinnen van die koud water vrees! Als je plezier hebt in bloggen en het uiteindelijk tot resultaat leidt, is het die inspanning dubbel en dwars waard!

Floris ten Kate

LinkedIn Specialist | Social Media Loods voor Bedrijf en Professional | Strategie, Effectief Proces | Leads ⇒ Business ⇑ Directieleden, Managers en Professionals willen de nieuwe mogelijkheden van sociale media en specifiek LinkedIn leren kennen. Ik help hen d.m.v. kennis meer grip op de veranderende omgeving te krijgen met ''Social Media Loodsdiensten''. Denk daarbij strategische opzet en invulling van social mediabeleid, inspirerende workshops, betere zichtbaarheid en reputatie via bloggen, personal branding programma, hoe te acteren op LinkedIn en Twitter, content creatie en curatie, slimme toepassingen voor een beter bereik en efficiënte inrichting van social media werkzaamheden.
Toon buttons
Verberg buttons