Skip to content

Floris ten Kate, LinkedIn Business Coach
Voor Bedrijf en Professional

LinkedIn, meer dan de jacht op 500 connecties.

Regelmatig spreek ik mensen die zich afvragen ‘’hoezo LinkedIn’’.
En ja, iets dergelijks vroeg ik mezelf jaren geleden ook af toen mij werd gevraagd om me op te geven voor een van de eerste social mediaplatforms, Plaxo. Ik wist echt niet wat ik er mee moest en waar dat nu goed voor zou kunnen zijn… Achteraf kan ik zeggen dat ik er nog niet klaar voor was. En mogelijk was het platform zelf ook niet geschikt voor mij. Te agressief? Te opdringerig, zelf binnen Outlook zoekend naar eventuele Plaxo-vrienden?

Maar met het verstrijken van de jaren komt de wijsheid…
Vandaar dat ik nu zo enthousiast over en met LinkedIn ben. Want het gaat  om meer dan alleen maar connecties verzamelen. ‘’Kijk mij eens: 500+ op de schaal van LinkedIn! ‘’
We zitten onderhand toch in een ander tijdsgewricht dan 10-20 jaar geleden. Het gaat ogenschijnlijk sterker dan voorheen om transparantie, delen en ‘’wie goed, goed ontmoet’’.

Ouderwets of gewoonweg realistisch? Ik denk het laatste. A bit more friendly. Misschien zelfs wel een beetje USA. Can I help you sir? Komt toch wat vriendelijke over dan een houding van ‘’wat komt u hier doen?’’

En ja, die 500 komen als vanzelf. Hoef je na verloop van tijd niet zo veel voor te doen. Eens wat extra’s doen, iets weggeven. Delen. Waarde toevoegen. Dan is het ook niet zo vreemd om eens binnen je netwerk te vragen of hij/zij iemand kent die je misschien kan en wil helpen wanneer dat nodig is? Mijn “weggevertje”? Kijk even op http://www.youtube.com/watch?v=tc0On7Wl-0I , dankzij samenwerking tussen Microsoft en LinkedIn. Veel plezier!

Floris ten Kate

LinkedIn Specialist | Social Media Loods voor Bedrijf en Professional | Strategie, Effectief Proces | Leads ⇒ Business ⇑ Directieleden, Managers en Professionals willen de nieuwe mogelijkheden van sociale media en specifiek LinkedIn leren kennen. Ik help hen d.m.v. kennis meer grip op de veranderende omgeving te krijgen met ''Social Media Loodsdiensten''. Denk daarbij strategische opzet en invulling van social mediabeleid, inspirerende workshops, betere zichtbaarheid en reputatie via bloggen, personal branding programma, hoe te acteren op LinkedIn en Twitter, content creatie en curatie, slimme toepassingen voor een beter bereik en efficiënte inrichting van social media werkzaamheden.
Toon buttons
Verberg buttons