Skip to content

Floris ten Kate, LinkedIn Business Coach
Voor Bedrijf en Professional

Schermafdruk 2015-01-05 12.15.28

Top executives hebben persoonlijk LinkedIn en andere sociale media platforms niet nodig…

LinkedIn e.a. sociale mediaplatforms zijn niet de instrumenten die bij de top executives een hoge prioriteit hebben. Want wat is de persoonlijke toegevoegde waarde voor bijvoorbeeld een CEO om nu met LinkedIn e.a. sociale platforms aan de slag te gaan? Allereerst heeft hij geen tijd… En bovendien heeft hij al een uitgebreid netwerk dat hem persoonlijk, zakelijk of via de pers kent. ‘’Een top executive heeft LinkedIn persoonlijk niet nodig’’, zou je zo denken…

Of ligt het toch anders?

boek the social employeeMaar toch, ik huldig de stelling dat dit met het oog op de onderneming anders ligt; dat het zelf niet zakelijk aanwezig zijn en gebrek aan kennis van de top, in en over die andere nieuwe virtuele wereld, een serieuze tekortkoming is. Met als belangrijkste argument dat de online wereld inmiddels permanent deel uit maakt van ons dagelijks (zakelijk) leven en het belang nu versneld toeneemt. Ook voor C-level.

Daar zijn talloze voorbeelden van. Lees bijvoorbeeld eens het boek The Social Employee, waarin wordt beschreven hoe bijvoorbeeld een organisaties als IBM succesvol het social werken heeft geïncorporeerd in haar bedrijfsvoering. Vanuit het bewustzijn dat dit voor alles en iedereen beter werkt. Een mooi artikel hierover lees je in Forbes, The priceless power of socially empowered employees .

Belang voor het bedrijf

Of vanuit een heel andere invalshoek, wij weten allemaal dat de CEO het gezicht van de organisatie is. Zijn/haar optreden, of breder nog die performance, bepaalt het vertrouwen van stakeholders in de organisatie. tesla motors moderne onderneming met social beleidKun je het je dan nog permitteren om niet online aanwezig te zijn? Elon Musk, CEO van Tesla Motors heeft daar ook zo z’n ideeen over. Wil je meer hierover lezen? Kijk dan op de website van Orange Dolphins wat ik hier eerder over schreef.

Heb je hier zelf ideeën over? Wil je ze dan hier delen? Of misschien ken je wel iemand die je hier mee kunt inspireren?

 *Eerder plaatste ik dit artikel al longpost op mijn LinkedIn profiel.

Floris ten Kate

LinkedIn Specialist | Social Media Loods voor Bedrijf en Professional | Strategie, Effectief Proces | Leads ⇒ Business ⇑ Directieleden, Managers en Professionals willen de nieuwe mogelijkheden van sociale media en specifiek LinkedIn leren kennen. Ik help hen d.m.v. kennis meer grip op de veranderende omgeving te krijgen met ''Social Media Loodsdiensten''. Denk daarbij strategische opzet en invulling van social mediabeleid, inspirerende workshops, betere zichtbaarheid en reputatie via bloggen, personal branding programma, hoe te acteren op LinkedIn en Twitter, content creatie en curatie, slimme toepassingen voor een beter bereik en efficiënte inrichting van social media werkzaamheden.
Toon buttons
Verberg buttons