Skip to content

Floris ten Kate, LinkedIn Business Coach
Voor Bedrijf en Professional

Social Media en Opdrachtgevers: een relatie die langzaam aan op gang komt.

Wij merken tijdens onze dagelijkse gesprekken dat er binnen organisaties veel interesse is voor Social Media. Tegelijkertijd zijn er relaties die zich wat voorzichtiger opstellen. Ondanks dat er mooie cases zijn van grote, internationaal opererende bedrijven die actief zijn met Social Media. Voor een aantal blijft het vooralsnog toch vreemd om opeens het ”zenden” te moeten vervangen voor luisteren (180 graden gedraaid..). Om vervolgens binnen een interesse- of zo je wilt doelgroep ”waarde toe te voegen” waarna je benaderd wordt omdat je betekenisvol blijkt te zijn. Zo werkt het bij ons. En zo zou de inzet van Social Media voor alles en iedereen kunnen gaan werken.

Beide attitudes ten aanzien van Social Media komen binnen allerlei soorten van organisaties voor. Ik refereer hier aan onze dagelijkse ervaringen met diverse overheidsorganisaties, bedrijven, opleidingsinstituten, een sociale instantie, de kunstsector, stichtingen en verenigingen, goede doelen e.a. Het is allemaal afhankelijk van wie je voor je hebt als aanspeelpunt. Aardig is om te melden dat interesse voor Social Media niet leeftijdsgebonden is.

Bepalend is of ‘’hij of zij’’ open staat voor vernieuwing en uit sociaal bewustzijn onderkent dat we in een veranderend tijdsgewricht zitten. Maar er zijn even zo goed relaties met wie wij in gesprek komen die Social Media meer zien als trend. Ook daar is een connectie te maken. Een ding staat vast: bij ”oud denken” is er geen beginnen aan! Bij innovators is het ”smullen” als je een herkenning ontdekt! En wat mij betreft, een goede mix van oud en nieuw communicatiedenken is de juiste aanpak voor deze tijd.

Floris ten Kate

LinkedIn Specialist | Social Media Loods voor Bedrijf en Professional | Strategie, Effectief Proces | Leads ⇒ Business ⇑ Directieleden, Managers en Professionals willen de nieuwe mogelijkheden van sociale media en specifiek LinkedIn leren kennen. Ik help hen d.m.v. kennis meer grip op de veranderende omgeving te krijgen met ''Social Media Loodsdiensten''. Denk daarbij strategische opzet en invulling van social mediabeleid, inspirerende workshops, betere zichtbaarheid en reputatie via bloggen, personal branding programma, hoe te acteren op LinkedIn en Twitter, content creatie en curatie, slimme toepassingen voor een beter bereik en efficiënte inrichting van social media werkzaamheden.
Toon buttons
Verberg buttons