Senior Manager, wat wordt je belofte naar je nieuwe ”baas”?
Jij, als 40+ manager, wil in je carrière een nieuwe stap maken, van baan veranderen, een nieuwe uitdaging aangaan naar een heel andere werkomgeving. Je bent gevoelig voor die headhunter die je belt, of die nieuwe baan op LinkedIn. Wellicht speel je met de gedachte om van de corporate organisatie waar je werkt naar het MKB te gaan. Een hele stap. Maar wat wordt nu je belofte naar je nieuwe baas?
40+, Kundig en flexibel
Je bent inmiddels in de veertig en je bent toe aan een nieuwe uitdaging. Prima, je zal veel kunnen met al je ervaring. Je hebt nog de flexibiliteit om je aan te passen aan een nieuwe baan, aan de nieuwe ”spelregels” de nieuwe systemen, de andere ”bedrijfscultuur”. Waar je nu werkt weet men dat. Zij wel.
Je bewust-zijn van wat je komt brengen
En die mogelijk nieuwe baas, of die headhunter die is ingeschakeld, weten zij dat ook? En belangrijker nog, jijzelf? Ben jij je werkelijk bewust van wat je ”komt brengen”? Straks los van je huidige baan? In die nieuwe omgeving?
Veel mensen zoals jij die open staan voor een nieuwe baan, denken dat te weten. En sterker, denken dat anderen dat ook wel van hun weten. Je hebt ze immers duidelijk vertelt wat je doet. En ook op je LinkedInprofiel staat heel duidelijk wat je hebt gedaan.
Opnieuw je talenten inzetten
Maar, vertellen wat je nu doet is niet voldoende. Straks in die andere omgeving, ga je niet hetzelfde kunstje opnieuw uitvoeren. Je gaat iets nieuws doen, hen verder helpen. Dat is wat ze willen horen. Daar ziet je werkzame leven er anders uit. Uitdagender. Je moet weer aan de bak met je kernkwaliteiten. Daar ga je opnieuw je talenten inzetten en verder groeien!
Heb je dat wel eens helder geformuleerd? En verwerkt in je pitch en je LinkedInprofiel? Denk daar eens over na. Een carrière switch vraagt om inzicht in wie je bent, waar je naar toe gaat en waar je de business verder mee brengt. Genoeg competenties om duidelijk te benoemen en daarmee je kans te vergroten op je nieuwe baan.
Mijn rol van Businesscoach en Inspirator vul ik in vanuit mijn ervaring binnen reclame- en marketing- omgevingen. LinkedIn is daarbij bijzonder: het biedt de unieke mogelijkheid om bedrijfs- en persoonlijke businessdoelen te combineren. Personal branding in combinatie met marketing- en salesactiviteiten zijn een belangrijke component.
Sinds zo’n tien jaar coach ik managers van corporate organisaties alsook advocaten, accountants en andere professionals. Met als doel bewustwording over en het benoemen van ieders toegevoegde waarde. Om het resultaat daarvan vast te leggen in een pitch en het LinkedInprofiel. Graag kom ik hierover met je in gesprek. Ik ben eenvoudig te bereiken via 0653 60 24 24 of via mijn LinkedInprofiel.