Het gebruik van SEO binnen LinkedIn
Het gebruik van SEO binnen LinkedIn
Search Engine Optimization of wel zoekwoorden optimalisatie, is een begrip dat met het belang van internet en virtuele communicatie steeds meer toeneemt. Nog weinigen met een profiel op Linkedin maken daar bewust gebruik van. ‘’En waarom zou je dat dan moeten doen? ‘’ Een reden daarvoor is dat je jezelf binnen LinkedIn in de kijker wilt spelen. Je wilt op dit platform voor professionals gevonden worden op je kernkwaliteiten; van jou zelf en wellicht ook van de organisatie?
Een potentiële opdrachtgever die naar specifieke kwaliteiten op zoek is, benadert jou of de organisatie eerder als je op pagina één van de zoekresultaten staat. Binnen de zoekmachine van Linkedin werkt het net zoals binnen Google. Zorg ervoor dat je jouw kernkwaliteiten goed en overvloedig in je LinkedIn profiel opneemt. Let er wel op dat de tekst ‘’leesbaar’’ blijft. Een profiel tekst die teveel geschreven is op zoekwoorden wekt nu eenmaal irritatie.
Als je met SEO binnen LinkedIn aan de slag gaat, begin dan eerst met voor jezelf je kernkwaliteiten te benoemen, op een rijtje te zetten. Doe vervolgens een search naar die kwaliteiten binnen Linkedin (vakje rechtsboven). Kijk wie er als eerste ‘’naar boven komen’’ en probeer vervolgens dat resultaat te verbeteren. Leuk om te doen als je het belang er van inziet en er tijd voor vrij kunt maken. En als ‘’bonus’’ zul je zien dat jouw werk ook binnen Google tot een beter zoekresultaat leidt. Succes!