LinkedIn workshop Floris ten Kate

Een eerste LinkedIn workshop? Geen Tips&Tricks!

Ga jij bij je eerste LinkedIn workshop voor Quick ’n Dirty of toch meer voor een strategische benadering met aanvullend de Tips&Tricks? Dat is de eerste vraag die je jezelf moet stellen als je interesse hebt in een workshop of lezing over LinkedIn. Natuurlijk, beide antwoorden zijn goed; maar ga niet voor de Tips&Tricks voordat je toegevoegde waarde van je profiel afspat!

Hoezo? Omdat je met je LinkedIn profiel je personal brand communiceert en je betekenis voor de ander laat zien. Als dat op orde is ben je pas klaar voor een kansrijke start in de professionele online wereld en ben je toe aan je Tips&Tricks. Dan pas is je LinkedInprofiel klaar om voor je te gaan werken, voor je business of voor je carrière.

LinkedIn te vaak onbegrepen ‘’tooltje’’

De kennis over de zakelijke mogelijkheden van de online wereld is nog beperkt. Velen onderkennen nog niet het belang en de mogelijkheden van de online zakenwereld. Laat staan dat je daarin dan als professional m.b.v. LinkedIn een identiteit zou moeten hebben. Als ik met professionals over  LinkedIn praat kom ik dan ook vaak het volgende tegen:

Een LinkedIn profiel? Ja dat heb ik wel. Ik heb alles ingevuld

Maar is dat dan voldoende? Want maak je met een ‘’ingevuld’’ LinkedInprofiel die goede indruk die overeenstemt met de indruk die je in de fysieke wereld maakt?

Of de grote valkuil, de vermeende kennis over LinkedIn;

LinkedIn daar weten we al heel veel van. We hebben vooral behoefte aan Tips&Tricks

En dat blijkt bij die workshop dan toch niet helemaal juist te zijn.

Of, men ziet LinkedIn als iets dat je er ff bij doet…

LinkedIn?  dat doen we er ff bij…

Als je het er ”ff bij doet” neem je LinkedIn niet serieus als strategisch new business instrument en laat je zomaar veel nieuwe omzet liggen. Mijn omzet bestaat inmiddels voor >60% uit nieuwe omzet van professionals en bedrijven die nieuw via LinkedIn op mijn pad komen.

All Star LinkedIn profiel? Niet wat het lijkt

LinkedIn zelf zou er ook nog meer aan kunnen doen om het platform nog volwassener te maken; LinkedIn maakt geen onderscheid tussen ‘’inhoudelijk gevulde’’ LinkedInprofielen met betekenisvolle positionerende informatie, en profielen die weliswaar geheel zijn ingevuld, maar helaas met minder relevante informatie voor de bezoeker. Ook die profielen krijgen al snel de ”All Star” status omdat gewoonweg de gevraagde velden zijn ingevuld… Dit is jammer omdat daarmee velen veronderstellen dat hun LinkedInprofiel een fantastisch profiel is… En dat is dus vaak niet het geval.

Zou LinkedIn daar met een slim algoritme niet iets op kunnen vinden? Zodat je werkelijk een goed inzicht hebt in de kwaliteit van je profiel?

Het resultaat zou zijn dat mensen worden uitgedaagd om wel hun toegevoegde waarde te benoemen en dat daarmee het platform inhoudelijk nog betekenisvoller wordt; dit naast het feit van al meer dan 6.000.000 LinkedInprofielen, op een Nederlandse beroepsbevolking van ca. 7.000.000?

Toch maar investeren om ook online succesvol te zijn?

Dus als je met LinkedIn echt aan de slag wilt als professional, als online ambassadeur van de organisatie, of als bedrijf, dan investeer je in kwalitatieve LinkedInprofielen, profielen met waardevolle informatie, waaruit een   gewenst ‘’eigen merk’’ blijkt. LinkedIn succesvol inzetten met Floris ten KateDan kan ook jij in de online wereld serieus je business uitbreiden en omzet realiseren. Pak je dit op dan behoor je wel tot die 79% die strategisch en met actieve inzet met LinkedIn marketing en social selling succesvol is.

LinkedIn, je kunt er veel mee

Onlangs kwam ik op LinkedIn een ‘’status update’’ tegen van Jeroen Franken. Hij presenteerde een  overzicht met daarin de vele functies die LinkedIn als platform voor professionals en bedrijven biedt zoals o.a.

  • Netwerken
  • CRM
  • Kennisplatform
  • Marketing
  • Adverteren
  • Social selling
  • Human Resources
  • CV
  • Search tool
  • Sales leads

personal branding met Floris ten KatePersonal Branding

Ik voegde daar toch nog Personal Branding aan toe, bouwen aan je eigen merk, dat ik hier boven al eerder noemde. LinkedIn is, als je het goed doet, het platform dat je ‘’dwingt’’ om  na te denken over je propositie naar de markt, je eigen online personal brand.

Investeer in je Online ID

Neem de tijd om goed na te denken over die online identiteit. Vanzelfsprekend als verlengstuk van je werkelijke identiteit en personal brand IRL. Je creëert daarmee bewustzijn over jezelf. Met als resultaat een perfect inhoudelijk LinkedIn profiel dat voor je gaat werken, of beter nog waarmee jij gaat werken!

Gratis Tips&Tricks

Als je denkt dat je echt een LinkedInprofiel hebt waar je personal brand vanaf spat, dan kijken we samen naar je profiel en geef ik je graag een paar gratis LinkedIn Tips&Tricks. Bel me dan op 0653602424 en stuur me je public profile url. Laat je even van je horen?

floris ten kate, linkedin specialistOver de auteur Floris ten Kate

Ik help Directieleden, Managers en Professionals de nieuwe mogelijkheden van sociale media en specifiek LinkedIn te leren kennen. Ik help hen d.m.v. kennis meer grip op de veranderende omgeving te krijgen via ”Social Media Loodsdiensten”. Denk daarbij aan strategische opzet en invulling van social mediabeleid, social selling, inspirerende workshops, een-op-een LinkedIn coaching sessies, betere zichtbaarheid, online reputatiemanagement, bloggen, content creatie en curatie, slimme toepassingen voor een beter bereik en efficiënte inrichting van het social media proces. Ik ben bereikbaar via 0653-602424 of via nextlevel@orangedolphins.nl