Op welke eigenschappen wil je binnen Linkedin gevonden worden?

Zojuist heb ik samen met Roland Meijer van de Haagse Reclamewinkel een start gemaakt met het optimaliseren van zijn Linkedin profiel. Een sessie van ca. 3 uur waarmee we samen ‘’boven water halen ‘’ wie je bent, wie je wilt zijn en wat je nu eigenlijk voor opdrachtgevers wilt betekenen. Dus naar elkaar luisteren, samen sparren, filteren; heel logisch nadenken en bepalen op welke expertise je binnen Linkedin gevonden wilt worden. Een soort van profiel assessment. Dat levert interessante gesprekken op. Ontzettend leuk werk; omdat je ook direct resultaat ziet en mensen daar blij van worden!

Ik zelf leer daar telkens ook weer van. Zo ben ik al wat jaartjes actief in ‘’reclameland’’. Maar door mijn focus op social media en specifiek het LinkedIn-platform, was ik vergeten dat mijn ‘’achtergrond’’ toch echt ligt in de reclame. Dat heb ik nu binnen mijn profiel aangepast. En ja. Ook hier direct resultaat! Zoek maar eens binnen Linkedin (rechtsboven) op Reclame en Den Haag. En, wat voor Roland geldt, geldt voor mij en is waarschijnlijk ook wel voor jou van toepassing. Dus doe er je voordeel mee!