Spring naar content
LinkedIn Showcasepagina Orange Dolphins

LinkedIn Company pagina en Showcase pagina’s voor betere zichtbaarheid van jou en je kantoor

Weinig professionele dienstverleners weten gebruik te maken van de Company- en Showcasepagina’s op LinkedIn. Weten ze dat wel, dan communiceren ze directer en effectiever met hun stakeholders. Waarom? Omdat professioneel aanwezig zijn op LinkedIn, daar waar je netwerk is, sneller tot dialoog leidt dan via een bedrijfswebsite.

1. Longpost op LinkedIn genereert meer kansrijke lezers

Wellicht een verrassende bewering maar de ervaring leert dat een blogpost die je als professional op LinkedIn post, veel meer interessante lezers trekt dan dezelfde post op een website. En dat is natuurlijk niet vreemd als je 1e, 2e en/of 3e graadsBtoB netwerk/jouw focusgroep, met jou in verbinding staat via LinkedIn. Kortom, ben daar waar je netwerk is, op LinkedIn.

2. Vanuit LinkedIn profiel —> Company pagina —> Showcase pagina

Doe dat dan wel professioneel en gestructureerd. En zorg ervoor dat je herkend wordt op je expertise. Dat begint met een goed LinkedIn profiel van waaruit je waarde aan je netwerk gaat toevoegen, je kennis gaat delen. Creëer naast deCompany pagina per sectie/focusgroep een Showcase pagina waar jouw/jullie expertise goed tot z’n recht komt. 

3. LinkedIn en Business Development

Als iedereen nu binnen je sectie enthousiast aan de slag gaat en kennis gaat delen op LinkedIn, dan ga je wellicht voorbij aan het uiteindelijke doel: business development via betere zichtbaarheid en vindbaarheid van jezelf en het gehele kantoor. Organiseer business development via LinkedIn door ieders activiteiten op LinkedIn goed te coördineren!

‘’Het gehele kantoor’’ is hierin een belangrijk aspect. Want die gezamenlijkheid die het kantoor te bieden heeft is de hefboom voor een betere zichtbaarheid en vindbaarheid van allen; maak gebruik van elkaars gemeenschappelijk belang! En van elkaars netwerk.

4. Social media structuur en organisatie

Naast coördinatie zal er ook behoefte komen aan het vaststellen van verantwoordelijkheden, van een contentstrategie, een contentkalender en een goede processtructuur (daar zijn mooie tools voor!). Want zomaar iets doen, daar houden we niet van. Pak zaken strategisch aan. Denk ook na over hoe je het proces van content-delen inricht.

Beperk je je vooralsnog tot LinkedIn?

Stel je hebt een advocatenkantoor met o.a. de volgende Secties: Ondernemingsrecht, Vastgoed, Bestuursrecht. Daarnaast heb je nog een aantal Kernteams voor verticale markten zoals Start Ups, Energie en Food. Dan kun je de volgende structuur ontwikkelen:

5. Ideale structuur voor kennisdeling

Een LinkedIn Company page in combinatie met Showcasepagina’s en de mogelijkheid om vanaf je eigen LinkedIn profiel te bloggen, vormen de ideale structuur om individuele- en kantoorkennis te delen met stakeholders. Wil je meer weten? Ik help je graag. (0653 602424)

 

Toon buttons
Verberg buttons