Hoe komt het dat opdrachtgevers bij voorkeur zaken doen met bedrijven?

Volgens mij komt dat voort uit de gedachte dat er een groot risico kleeft aan een ‘’one man’s band’’. Ook speelt er binnen organisaties een ‘’intern-politiek’’ argument; als er inderdaad iets mis gaat in de samenwerking met een kleine zelfstandige, is de opdrachtgevende manager al snel intern ‘’de bok’’. ‘’Had dan ook met een gerenommeerde partij zaken gedaan!’’ wordt dan al gauw geroepen.

En dat is vaak de tragiek van de ZZP’er; opdrachtgevers die zeer interessante opdrachten te vergeven hebben zullen aan 80% van de ZZP’ers voorbijgaan. Die 80% van de ZZP’ers moet het dus hebben van andere aspecten in de relatie met de opdrachtgever, zoals gewoon goed interessant werk, een trouwe en een goede relatie, en niet te vergeten het eigen ondernemerschap. Gewoon lekker en goed werken. Niets mis mee. Leve de ZZP-er!

Opdrachtgevers doen zich aan de ene kant tekort en missen dus kansen op kwalitatief goede invulling van opdrachten tegen scherpe tarieven. Aan de andere kant missen veel ZZP’ers de ingang bij grotere opdrachtgevers vanwege hun signatuur.

Dat hebben wij bij Orange Dolphins begrepen en ook ervaren. Orange Dolphins slaat een brug tussen de ZZP’er en de opdrachtgever die het liefst met een bedrijf zaken doet.  Wij werken samen met een poule ZZP’ers met een reputatie op het gebied van Marketing Communicatie en Social Media; zowel denkers als doeners, stuk voor stuk professionals. Intern binden en boeien wij deze professionals, en middels coaching en intervisie ontwikkelt de professional zich verder om aan de vraag uit de markt te kunnen voldoen.

Op deze wijze servicen wij onze klanten en bieden de opdrachtgever zeer specialistische kennis en oplossingen aan die leiden naar het Next Level in communicatie. Samen met momenteel zo’n 15 specialisten. Zoals Michel Brakenhof die een traject verzorgt om draagvlak voor Social Media binnen grote organisaties te genereren. Heel interessant!