linkedinbedrijfspagina hoe maak je die

Krijg interessante volgers op je LinkedIn Bedrijfspagina.

De LinkedIn Bedrijfspagina is de laatste tijd vaak in het ”nieuws”. Belangrijk bij een LinkedIn Bedrijfspagina is het aantal Volgers. En de kwaliteit van die Volgers. Daarom als eerste een kort advies: stop met dat geautomatiseerd uitnodigen van connecties om je pagina te volgen. Krijg voortaan wel de juiste kwalitatieve volgers voor de LinkedIn Bedrijfspagina; geef ze een reden waarom ze je zouden moeten volgen. ‘’Want waarom zouden ze … ?’’

Spammen? Niet doen!

Over die vraag, ”waarom zouden ze je moeten volgen?”, wordt niet of nauwelijks nagedacht. En dat is niet best. Want als je, zoals LinkedIn voorstelt, je connecties ”geautomatiseerd” gaat uitnodigen, lijkt het er al gauw op dat je ordinair aan het spammen bent. Dat werkt tegen je en daarmee ga je aan je doel voorbij.

Blijf interessant

Hoe je dan wel volgers op je LinkedIn Bedrijfspagina krijgt? Bovenal door je LinkedIn Bedrijfspagina interessant te maken. Door boeiende content te plaatsen en te delen; verhalen die je merk versterken. Die als waardevol en interessant worden ervaren. Misschien wel content die niet alléén over jouw bedrijf en fantastische producten/diensten gaat… Met die aanpak kom je met je bedrijf top of mind.

10 Tips voor succes met je LinkedIn Bedrijfspagina

1. Basis Info

Schrijf een goede basis info en zorg voor drie sterke hashtags waarop je als bedrijf gevonden wilt worden (< 2000 tekens);

2. Veelzeggende achtergrondfoto 

Vind de ”brand-versterkende visual” die de bezoeker direct laat zien waar je bedrijf voor staat (1128 x 191 pixels) ;

3. Thema versterkende slogan 

Ontwikkel een slogan van niet meer dan 120 tekens die de lezer vertelt waarom hij zaken met jullie moet doen;

4. Content-formule die boeit

Ontwikkel een content-formule met de juiste verhouding tussen ”Industry”-nieuws, Bedrijfsnieuws en Promotie. Zorg voor content zoals posts die leiden naar blogs, video’s, events, interviews en breder nog, branch gerelateerde content;

5. Content agenda voor regelmaat 

Je wilt waardevolle businessrelaties in je bubbel hebben. Dat is het doel; hou je lezers vast en informeer ze regelmatig op basis van een content-agenda. Hou je aan dat schema;

6. Verantwoordelijke Administrator 

Benoem een administrator; iemand die verantwoordelijk is voor de LinkedIn Pagina, de werving van Volgers en de content;

7. Alle collega’s goed LinkedInprofiel 

Zorg er ook voor dat alle collega’s een goed LinkedInprofiel hebben en dat de naam van jullie bedrijf goed op ieders profiel staat. Ze worden dan automatisch aan de LinkedIn Bedrijfspagina gekoppeld en zijn daarmee ook op LinkedIn ambassadeur van de organisatie;

8. Persoonlijke benadering 

Als je dat eenmaal hebt georganiseerd, nodigen jij en de andere ”administrators” via een persoonlijk bericht potentieel geïnteresseerden uit om je bedrijf te volgen;

9. Adverteren op LinkedIn 

Als je interessante content hebt, dan heb je ook nagedacht over je doelgroep. Via het LinkedIn campagne-dashboard breng je heel gericht je doelgroep in kaart om ze daarna met ”sponsored content” te benaderen;

10. Follow button

Als laatste en meest vanzelfsprekende, zorg er voor dat in al je uitingen de ”Follow button” is opgenomen die door-linkt naar je LinkedIn Bedrijfspagina;

follow linkedinbedrijfspagina
volg hier Orange Dolphins op LinkedIn

Interessant om hier snel mee aan de slag te gaan? Ook dit is een kwestie van ”doen”. Ik wens je veel kwalitatieve volgers toe! En als je meer wilt weten help ik je graag verder, bij de organisatie, inrichting en met concrete en werkbare tips. Ik ben bereikbaar op 0653 602424.

Of, connect met me op LinkedIn en laat in de uitnodiging weten dat je hulp kan gebruiken bij het aantrekken van Volgers op je LinkedIn Bedrijfspagina.

Floris ten Kate, LinkedIn Inspirator en Businesscoach

Mijn rol van Businesscoach en LinkedIn Inspirator vul ik in vanuit mijn erva-ring binnen reclame- en marketingomgevingen. LinkedIn is bijzonder; het biedt de unieke mogelijk-heid om bedrijfs- en persoonlijke business-doelen te combineren. Personal branding in combinatie met marketing- en salesactivi-teiten zijn daarin een belangrijke component. Sinds zo’n tien jaar coach ik C-level managers van corporate organisaties alsook advocaten, accountants en andere professionals.

#LinkedInbedrijfspagina #LinkedInvolgers #LinkedInfollowers