Company Profile op LinkedIn. Producten en diensten nu ook te ‘’Liken’’ met Recommendation button
LinkedIn zet sinds kort fors in op het Company Profile. De mogelijkheden om via dit deel van LinkedIn steeds meer online zichtbaarheid te genereren en stakeholders en andere geïnteresseerden aan de organisatie te binden, worden steeds groter. Bijvoorbeeld de nieuwe Recommendation button.
Nog niet lang geleden was het Company Profile eigenlijk alleen interessant voor Human Resources en Recruitment. Je kon bijvoorbeeld zien wie waren vertrokken en wie er nieuw bij waren gekomen. Naast een employer branding tool toch zeker ook een waardevol instrument als je recruiter of headhunter bent?
Meer functionaliteit
Maar er verandert in korte tijd het een en ander. Er wordt steeds meer functionaliteit geboden om het Company Profile als volwaardige ”business engagement tool” in te zetten. En dat is waar het binnen social media omgaat; mensen aan je binden door relevante content en proposities te bieden. Bijvoorbeeld Deloitte heeft een mooie company pagina op LinkedIn.
Met welke functionaliteiten houd je je doelgroep betrokken en binnen de boot?
- Status updates; nieuws brengen waarop gereageerd kan worden. Als er gereageerd wordt ontstaat een viraal effect in het netwerk van de respondent;
- De mogelijkheid om beeldmateriaal te koppelen aan de status update; ook los materiaal (ook zonder url) zoals bijvoorbeeld een pdf kan worden gekoppeld en worden ‘’gedeeld’’;
- Follow button op eigen website; deze button staat op de eigen website en nodigt uit om de organisatie op LinkedIn te volgen (follower);
- ”Followers ‘’ worden automatisch op de hoogte gehouden van nieuws via status updates en kunnen gericht worden benaderd met ”targeted status updates”;
- Company Administrators krijgen binnen 24 uur automatisch inzicht in welke mate status updates/berichten effect hebben gehad betrokkenheid hebben gerealiseerd (impressions en engagement);
- Aanbevelingen voor productenen/of diensten; sinds kort is er nu ook de mogelijkheid om aanbevelingen te vragen voor producten en diensten via de ”Nieuwe Recommendation button’’. Eigenlijk de eigen ‘’Like’’ van producten en diensten op LinkedIn?
- Zou het aantal Recommendations in de toekomst ook van invloed kunnen zijn voor de resultaten binnen Google?
En dat e.e.a. resultaat heeft mag blijken uit de case van Hewlett Packard.
Binnen twee weken werden 2000 recommendations verkregen, 20.000 nieuwe followers en meer dan 500.000 virale updates over HP. Is dat een mooie inktvlek?
Bij Orange Dolphins hebben we niet de ambitie van 20.000 followers in twee weken. Maar wat denk jij dat voor ons wel haalbaar is? Of is dat toch nog net iets te ”Amerikaans”?…Wil je meer weten over de mogelijkheden van het LinkedIn Company Profile en wat e.e.a. betekent voor je vindbaarheid en zichtbaarheid en ranking op Google? Kom dan met ons in gesprek via onze Social media Dialoog, buiten deze website ook te vinden op ons Company Profile op LinkedIn. Nu bellen met Floris ten Kate (070-3249969) voor een afspraak in Den Haag of bij u op kantoor is net zo welkom.