Content curation, of Wat ik op LinkedIn e.a. social media zo interessant vind van Lorenzo Sendar

floris ten kate, online personal branding

Floris ten Kate, social media adviseur

Velen vragen zich af wat nu eigenlijk de waarde is van een netwerk als LinkedIn met in Nederland inmiddels meer dan 3 miljoen actieve leden.  Voor velen is het zoals ik eerder blogte niet meer dan een adresboek. En dat is prima. Iedereen gebruikt LinkedIn op zijn/haar eigen manier.

Waarde toevoegen
Maar, LinkedIn wordt echt betekenisvol(ler) als je wat met al die connecties doet. Actief. Online net als ‘’in real life’’ zoals we dat nu noemen… Want daar gaat het om, ‘’zichtbaar zijn’’ naar je connecties. Niet zozeer in de vorm van ‘’kijk, hier ben ik’’ of ‘’kijk mij eens, ik heb al meer dan 500 connecties’’. Nee het kan anders. Door waarde toe te voegen. Relatief heel eenvoudig. Je hoeft niet direct te gaan bloggen. (Als je dat wel wilt doen heb ik alvast een aantal tips voor je. )

Content van anderen
Je kunt ook waarde toevoegen en daarmee aan je zichtbaarheid en professionele betekenis werken bijvoorbeeld op de manier zoals Lorenzo Sendar dat doet. Dagelijks scant hij actief of via een RSS Feed de online media op zaken die hem interesseren, om een selectie met zijn netwerk te delen. We noemen dat Content Curation; content curation, hoe doe je datsnel door de bocht: ‘’Beter goed gejat dan slecht bedacht’’, in positieve zin wel te verstaan!  Je kunt beginnen met te delen wat jou professioneel gezien interesseert. Bijvoorbeeld een online artikel uit een vakblad of een column die je aanspreekt.

Personal branding
Met content curation doe je eigenlijk twee dingen tegelijk. Je voegt actief waarde toe aan je netwerk en bent bezig je online identiteit te ontwikkelen en te bevestigen; je werkt aan je personal brand. Daar sta je voor, met die content wil je je graag identificeren. Lorenzo doet dat met grote regelmaat over social media, voegt daarmee waarde toe aan zijn netwerk en komt daarmee dus top of mind. En dat was nu net de bedoeling. Dank je wel Lorenzo! 🙂

Begin je eenmaal met content curation, kies je onderwerp zorgvuldig uit op dat wat bij jou past en wees daar consequent in.

Wil je meer weten over hoe jij je online identiteit vormgeeft en hoe je jezelf online wilt positioneren? Ik help je graag op weg. Je kunt me bereiken per mail via floris@orangedolphins.nl of via 0653 602424