38514397_m

Veel geleerd bij die social media training. Ook toegepast….?

Het MT en medewerkers gaan op LinkedIn training. En dan?

Van het vele dat we tijdens een LinkedIn workshop of cursus leren, wordt vervolgens te weinig  binnen het bedrijf toegepast. We schieten al snel weer terug in onze comfort zone en vergeten het geleerde in de praktijk te gebruiken. Dat kan beter. Maak iemand verantwoordelijk om social media marketing en kennis binnen het bedrijf te implementeren en te borgen. Op die manier is de investering het waard, op kennisniveau en dus binnen de bedrijfsvoering.

Ook ik was LinkedIn ‘’leerling’’ (en zal dat voorlopig ook wel blijven 😉

Inmiddels jaren geleden leerde ik LinkedIn als platform kennen via Vincent Smit. Vanuit Orange Dolphins werden de LinkedIn workshops georganiseerd en Vincent ‘’stond voor de klas’’. Ook is was ‘’leerling’’. Vanuit mijn marketing en communicatie verleden zoog ik alle informatie in me op. Het was een mooie formule met voor beiden een win/win situatie. Vincent deed zijn ding. En ik zag de mogelijkheid om mijn marketing- en reclamekennis uit te breiden met diepgaande kennis over LinkedIn als personal branding-, sales- en marketingtool.

floris ten kate

We doen te weinig met wat we leerden tijdens de social media training

En voor de deelnemers? Want daar gaat het hier over. Wat hebben ze ooit werkelijk met al die informatie gedaan? In de praktijk? Zoals ik het inschat, om eerlijk te zijn, ‘’helaas toch te weinig’’… En dat is niet zo gek. Want niet iedere deelnemer aan een social media training is marketeer en heeft dus een focus op social media, LinkedIn en andere marketing gerelateerde zaken… De focus is toch altijd gericht op het eigenlijke werk als advocaat, consultant, manager, of welke functie dan ook. Zaken als LinkedIn e.a. sociale media, welke uitermate geschikt zijn voor new business, zijn daarbij hulpmiddelen die niet de prioriteit hebben.

Organiseer en borg social media kennis binnen je bedrijf

Wil je als bedrijf toch dat de gedane investering in kennis van LinkedIn wordt terug verdiend? Dan zal je er  voor moeten zorgen dat het geleerde ook werkelijk onderdeel wordt van het social media organisatiedagelijkse werk. Bijvoorbeeld via een twee- drie-maandelijkse oplossing van een externe specialist. Aanvullend op de eigenlijke business. Met de tijdens de social media training opgedane kennis kennis kun je dan wel zelf aan de slag.

Maar organiseer en borg je die aanvullende kennis niet binnen je bedrijf? Dan schiet iedereen weer snel terug in de waan van de dag. En dat betekent dat je geld hebt uitgegeven dat niet wordt terugverdiend!

Social media TIP 1

Wil je meer weten over hoe je binnen je organisatie met social media aan de slag gaat? Lees dan ook deze post goo.gl/NRTZik of bezoek mijn Linkedin profiel op  https://nl.linkedin.com/in/floristenkate met daarin 18 longposts over deze materie.

Social media TIP 2

Wil je weten hoe goed en actief jezelf tot nu toe met LinkedIn omgaat? Bijvoorbeeld om nieuwe klanten te werven? Lees dan hier over je Social Selling Index en zie heel concreet wat je nog kunt verbeteren.

En heb je hulp nodig? Na een telefoontje naar 070-3249969 weet je veel meer.