Productiviteitswinst door kennis deling en social collaboration

LinkedIn e.a. sociale media? Wat levert dat nu op…?

Vaak is er discussie of zijn er vragen over de directe opbrengsten van de inzet van LinkedIn en andere sociale media. Wat is nu eigenlijk de return on investment, ROI? Zijn dit wellicht valide argumenten?

1. Verbeterde communicatie en samenwerking m.b.v. sociale technologie genereert een 20-25% productiviteitswinst (Mc Kinsey).

2. Bezuiniging  op communicatie en marketingkosten. U investeert in authentieke dialoog met uw markt.

3. ‘’Sales’’ beschikt nu over fantastische lead generatietool voor meer  business .

 4. Corporate branding via professioneel ingerichte LinkedIn profielen; unieke kans om merk te bouwen i.p.v. onbewust te laten afbreken door niet professionele aanwezigheid van medewerkers .

5. Uw nieuwe Company Pagina op LinkedIn verhoogt de vindbaarheid binnen Google aantoonbaar en vergroot uw bereik. 

6. Directe communicatie en feedback mogelijk met ‘’Followers’’personen die geïnteresseerd zijn in uw organisatie.

7. Betere kennis van medewerkers onderling; samenwerking en kennisdeling zorgt voor betere klantpropositie en interne samenhang.

8. HR en Recruitment krijgen via LinkedIn profielen toegang tot nieuwe informatie tegen een aanzienlijke kostendaling (vgl. adverteren).

9. U heeft uw communicatiekanaal op sociale media klaar staan als er om welke reden dan ook over de organisatie op sociale media gecommuniceerd wordt! Bijvoorbeeld tijdens een crisissituatie. (Is daar al een draaiboek voor?)

10. De (business) wereld verandert; sinds 1996 is er internet en daarmee is een nieuwe wereld ontstaan.  Daar wilt u op professionele wijze actief aan deelnemen?

Maakt u nu een afspraak maken voor een goed gesprek? (070-3249969)? Of durft u het aan om meteen hands-on aan de slag te gaan en allereerst te ervaren hoe het nu allemaal werkt via onze LinkedIn Summerschool voor Bedrijven? Bel of mail me op nextlevel@orangedolphins.nl en u weet al snel welke toegevoegde waarde social media u kan brengen.