online content via LinkedIn snel geleverd

LinkedIn heeft ongemerkt functie van Google over genomen…

Als professional die er op gericht is zijn netwerk te onderhouden en daarin waarde toe te voegen, wil je dat je online content door je netwerk gezien wordt. Daarbij heb je belang bij de snelste en meest doelgerichte weg en platforms. Zijn dat vanouds de website en Google? Of is ook dat aan verandering onder hevig? Als je het mij vraagt wordt LinkedIn steeds meer het nieuwe Google voor professionals. Met snelle en effectievere mogelijkheden voor gerichte content verspreiding, personal branding en leadgeneration.

Hoge ranking binnen Google

Onlangs kwam ik op LinkedIn via mijn connectie Floris Zwartkruis een blogpost tegen van een internet specialist die terecht trots aangaf waarom een advocatenkantoor continu binnen Google goed scoorde op juridische zoektermen en daarmee een hoge ranking heeft ontwikkeld. Betreffende  advocaten binnen het kantoor blogden veel en vaak op hun website. En ja, ook ik was daar enthousiast over. Een mooie prestatie. Niet in de laatste plaats omdat ook mijn ervaring is dat advocaten niet zo snel achter de laptop gaan zitten om hun toegevoegde waarde via een blogpost met hun netwerk delen. Dus twee redenen voor enthousiasme: een hoge ranking binnen Google en bloggende advocaten!

Snelle verspreiding binnen eigen netwerk via LinkedIn

Daarover nadenkend realiseerde ik me dat het gewoontegetrouw als eerste plaatsen van content op de gezamenlijke website, niet langer de meest effectieve weg is. Zelf doe ik dat al een aantal maanden niet meer. Want het contentplatform van LinkedIn, Pulse, is daar beter voor geschikt. Tenminste als je wilt dat je blog snel wordt gelezen en gedeeld binnen je eigen professionele netwerk.

Dat eigen netwerk op LinkedIn, met connecties die geïnteresseerd in jouw kennis zijn, zorgt immers ‘’automatisch’’ voor directe exposure en verdere verspreiding van jouw expertise en relevantie? Een kwestie van een druk op de knop. Dat krijg je vanuit een website en binnen Google niet zo snel voor elkaar!

Het is kansrijker om je blog als eerste te plaatsen daar waar je netwerk zich bevindt, op LinkedIn, dan je blog te plaatsen op een website op het oneindig grote internet waarbij je van Google afhankelijk bent.

Samen meer bereik

En natuurlijk plaats je je nieuwe blogpost ook op de kantoorwebsite – denk daarbij wel aan aanpassingen vanwege het issue ‘’duplicate content’’ , een begrip waar veel onduidelijkheid over is en vaak een onnodig beperkend effect heeft. Want de corporate website blijft wel degelijk relevant; uit vindbaarheids-overwegingen en zeker ook omdat je deel uit maakt van een groter geheel, de organisatie die vanwege de kracht van de gezamenlijkheid een betere business realiseert? Daar doet iedereen z’n voordeel mee.

floris ten kate, linkedin specialistOver de auteur Floris ten Kate

Ik help Directieleden, Managers en Professionals de nieuwe mogelijkheden van sociale media en specifiek LinkedIn te leren kennen. Ik help hen d.m.v. kennis meer grip op de veranderende omgeving te krijgen via ”Social Media Loodsdiensten”. Denk daarbij aan strategische opzet en invulling van social mediabeleid, social selling, inspirerende workshops, een-op-een LinkedIn coaching sessies, betere zichtbaarheid, online reputatiemanagement, bloggen, content creatie en curatie, slimme toepassingen voor een beter bereik en efficiënte inrichting van het social media proces. Ik ben bereikbaar via 0653-602424 of via nextlevel@orangedolphins.nl