LinkedIn niet zinvol voor iedereen.
‘’Meedoen’’ op LinkedIn”, zoals velen hun relatie met dit social media platform willen omschrijven, is niet voor iedereen zinvol. “Waarom connecten met mensen die je niet kent? Wat willen al die mensen van me? Ik heb al genoeg aan mijn vrienden en relaties. Meedoen met de hype? Een workshop volgen? En alsmaar achter die pc zitten, daar wordt je ook niet wijzer van”.
Dat laatste klopt; alsmaar achter die pc zitten daar wordt je inderdaad niet wijzer van. Als ook, ”meedoen op LinkedIn hoeft helemaal niet zinvol te zijn”. Velen vinden het n.l. gewoon leuk om elkaar te volgen en te kijken wie met wie connect. Bovendien nog gratis ook! Niets mis mee dus.
Anders wordt het bij het besef dat er sinds 15 jaar wel e.e.a. is veranderd in het professionele leven. Dat het internet anno 1996 van ‘’geen gebruik‘’ naar ‘’100% gebruik’’ is gegaan. Ga eens bij jezelf na, hoeveel zaken regel jij nu al online?
En, verrassing, het wordt alsmaar meer!
Ligt het dan niet voor de hand , als je in je werkend leven verder wilt komen en dus ondernemend bent, of je nu van 1980 of 1955 bent, om ook professioneel in enige mate online aanwezig te zijn? Op het social media platform voor professionals? Bijvoorbeeld als ondernemer om aanspeelbaar te zijn voor potentiële opdrachtgevers, of als ZZP-er of medewerker bijvoorbeeld voor recruiters?
De vraag is dan vervolgens in welke mate. Voor 50% of 100%? Met een LinkedIn profiel met nog veel groene kruizen of een LinkedIn profiel met een 100% blauwe balk? Als je het mij vraagt ga ik voor de 100% versie. Omdat een compleet verhaal nu eenmaal een betere indruk achterlaat dan een half verhaal.
Voor hulp bij het samenstellen van je LinkedIn profiel verwijs ik je graag naar de gratis handleiding voor een goed LinkedIn profiel op http://bit.ly/lypYM8
Voor een bedrijfsworkshop (zomeraanbieding) of een één-op-één LinkedIn profielsessie ben ik bereikbaar op 0653 602424.