Spring naar content
  • 06 53 60 24 24
  • nextlevel@orangedolphins.nl
  • Home
  • Blog
logo-orangedolphins-3

Floris ten Kate, LinkedIn Business Coach
Voor Bedrijf en Professional

visuele online scan

online scan

23 april 2013

visuele online scan

visuele online scan; hoe presenteren we ons online?

‘’Als je jouw talenten niet mag inzetten word je een soort misvormde geest…’’

nov 1, 2021
Verder lezen

LinkedIn voor je bedrijf inzetten doe je zo. + Vijf tips

jul 19, 2021
Verder lezen

Wat verwacht jouw toekomstige klant van jou te horen?

jul 14, 2021
Verder lezen

Krijg interessante volgers op je LinkedIn Bedrijfspagina.

mei 3, 2021
Verder lezen

Senior Manager, wat wordt je belofte naar je nieuwe ”baas”?

mrt 18, 2021
Verder lezen

Top executives hebben een 100% LinkedInprofiel. Noblesse oblige.

feb 18, 2021
Verder lezen

Human Resources in de sneltrein naar ”online”

feb 20, 2018
Verder lezen

Ik wil geen verkoper zijn…

feb 20, 2018
Verder lezen

Moderne bedrijfsvoering – uiteindelijk kan je niet om LinkedIn heen. Vijf tips.

jul 5, 2017
Verder lezen

Over nieuwe cliënten, vertrouwen en de advocatuur

jan 8, 2017
Verder lezen

‘’Als je jouw talenten niet mag inzetten word je een soort misvormde geest…’’

nov 1, 2021
Niet in Het Financieele Dagblad, de NRC, De Telegraaf of op BNR Nieuwsradio maar wel in het Haagse wijkblad Benoordenhout. Vorige maand ontving ik van Eduard Nandelall een uitnodiging voor ...
Lees meer →

LinkedIn voor je bedrijf inzetten doe je zo. + Vijf tips

jul 19, 2021
LinkedIn voor je bedrijf inzetten doe je niet zomaar ''eventjes''. Dat blijkt want veel MKB bedrijven worstelen nog met LinkedIn. Daarom ook deze blog LinkedIn voor je bedrijf inzetten doe ...
Lees meer →

Wat verwacht jouw toekomstige klant van jou te horen?

jul 14, 2021
Waarom zou iemand juist met jou willen samenwerken of zaken moeten doen? Op die vraag krijg ik meestal het antwoord ''Nou omdat……'' En dan volgen er talloze redenen, vaak met ...
Lees meer →

Krijg interessante volgers op je LinkedIn Bedrijfspagina.

mei 3, 2021
De LinkedIn Bedrijfspagina is de laatste tijd vaak in het ''nieuws''. Belangrijk bij een LinkedIn Bedrijfspagina is het aantal Volgers. En de kwaliteit van die Volgers. Daarom als eerste een ...
Lees meer →

Senior Manager, wat wordt je belofte naar je nieuwe ”baas”?

mrt 18, 2021
Jij, als 40+ manager, wil in je carrière een nieuwe stap maken, van baan veranderen, een nieuwe uitdaging aangaan naar een heel andere werkomgeving. Je bent gevoelig voor die headhunter ...
Lees meer →

Top executives hebben een 100% LinkedInprofiel. Noblesse oblige.

feb 18, 2021
19 maart 2020 | Alle blogs,  Personal branding Top-executives of DGA’s hebben een LinkedInprofiel. Maar, komt de kwaliteit van dat LinkedInprofiel overeen met hun positie, verantwoordelijkheid en gewenste uitstraling? Het kan toch beter? ...
Lees meer →

Human Resources in de sneltrein naar ”online”

feb 20, 2018
De rol van Human Resources wordt steeds belangrijker in de dagelijkse business. Ook bij de organisatie van ‘’onze virtuele businesstrip’’ naar de online wereld. Je hebt naast je bestaande werkveld een ...
Lees meer →

Ik wil geen verkoper zijn…

feb 20, 2018
Wat als je niet wilt verkopen… Verkopen is niet voor iedereen weggelegd; omdat je geen verkoper bent, het niet kan, of omdat je het gewoonweg niet wilt... Maar wat dan ...
Lees meer →

Moderne bedrijfsvoering – uiteindelijk kan je niet om LinkedIn heen. Vijf tips.

jul 5, 2017
Wat, als je nu eens traditionele werkpatronen en geïsoleerde-samenwerking uit de werkomgeving verbant. Als je als organisatie onderlinge kennisdeling faciliteert, zelfbewuste mensen met al hun talenten met elkaar verbindt en ...
Lees meer →

Over nieuwe cliënten, vertrouwen en de advocatuur

jan 8, 2017
Onlangs werd ik gevraagd om een artikel te schrijven in het blad Legal Business World, naast andere scribenten met interessante content zoals o.a. Hans Schuurman over ''Het laagste uurtarief is ...
Lees meer →

Wek jij met jouw LinkedIn profiel het vertrouwen dat je verdient?

jan 8, 2017
''Floris, we doen eigenlijk maar wat op LinkedIn, we weten vaak niet waarom en wat de effecten zijn. Help ons! ''. Die vraag werd me onlangs letterlijk zo gesteld. En ...
Lees meer →

Wakker schrikken van online business kansen? Beter laat dan nooit.

jan 8, 2017
Wakker schrikken van nieuwe online toepassingen? Zoals de haven- en transportondernemers (6500) hebben ervaren? Ze werden allemaal individueel online door de Autoriteit Consument en Markt op hun LinkedIn profiel bezocht. ...
Lees meer →

‘’Werkgever moreel verplicht werknemers te stimuleren bij online profilering’’ Of…?

aug 2, 2016
‘’Alle werknemers moeten een wettelijk recht op scholing krijgen. Over de uitwerking moeten in arbeidscontracten afspraken worden gemaakt, net als dat gebeurt over salaris en vrije dagen. D66’er Steven van ...
Lees meer →

LinkedIn heeft ongemerkt functie van Google over genomen…

mei 17, 2016
Als professional die er op gericht is zijn netwerk te onderhouden en daarin waarde toe te voegen, wil je dat je online content door je netwerk gezien wordt. Daarbij heb ...
Lees meer →

LinkedIn Sales Navigator is een fantastische tool voor salesresultaat.

mei 12, 2016
LinkedIn Sales Navigator is een fantastische tool voor salesresultaat. Maar niet voor iedereen... LinkedIn Sales Navigator is te vergelijken met een snelle auto waarvan de eigenschappen pas echt tot hun ...
Lees meer →

Een eerste LinkedIn workshop? Geen Tips&Tricks!

mei 12, 2016
Ga jij bij je eerste LinkedIn workshop voor Quick ’n Dirty of toch meer voor een strategische benadering met aanvullend de Tips&Tricks? Dat is de eerste vraag die je jezelf ...
Lees meer →

Kun je LinkedInkennis binnen je bedrijf inzetten voor Online Ambassadeurschap en Social selling?

feb 10, 2016
  Toen ik in 2007 LinkedIn "ontdekte", was LinledIn vooral het platform voor  individuele professionals. ZZP-ers ‘’die wat wilden”, omarmden het platform als eersten. Via LinkedIn kon je immers zonder ...
Lees meer →

LinkedIn Company pagina en Showcase pagina’s voor betere zichtbaarheid van jou en je kantoor

jan 11, 2016
Weinig professionele dienstverleners weten gebruik te maken van de Company- en Showcasepagina’s op LinkedIn. Weten ze dat wel, dan communiceren ze directer en effectiever met hun stakeholders. Waarom? Omdat professioneel ...
Lees meer →

Top of Mind zijn, belangrijk? … Is nr 1 op Google staan belangrijk?

dec 6, 2015
  Top of mind zijn is belangrijk als je wilt dat jij de eerste bent aan wie mensen denken bij een bepaald onderwerp. Zij associëren jou direct met hun gedachte, ...
Lees meer →

Veel geleerd bij die social media training. Ook toegepast….?

sep 30, 2015
Het MT en medewerkers gaan op LinkedIn training. En dan? Van het vele dat we tijdens een LinkedIn workshop of cursus leren, wordt vervolgens te weinig  binnen het bedrijf toegepast. ...
Lees meer →

Binnen je bedrijf met social media starten

jun 22, 2015
Hoe starten we met social media binnen het bedrijf of organisatie nadat we die workshops LinkedIn, Facebook en Twitter hebben gevolgd? Zelf aan de slag gaan? Naast ons bestaande werk? ...
Lees meer →

Is uw advocatenkantoor nog future proof?

apr 30, 2015
Meer nodig dan gemeenschappelijk dak Veel ''vrijeberoepers'' waar onder advocaten, notarissen, accountants, belastingadviseurs alsook makelaars, van middelgrote kantoren, ontlenen de motivatie van hun kantoor aan ‘’samen sterk’’. Maar in hoeverre ...
Lees meer →

Personal branding en positionering? Da’s niks voor mij…

apr 23, 2015
Ik kom uit Holland, het land van het gras, de koeien en de poep; het land van zon, zee, tulpen en het maaiveld. Van ‘’Doe maar gewoon, dan doe je ...
Lees meer →

LinkedIn en social media voor Business kost tijd. Voor weinig? Een fabeltje!

apr 17, 2015
Als je LinkedIn en andere social media zakelijk, dus serieus, wilt inzetten dan kost dat tijd en inspanning. Net zoals het moeite en geld kost om andere middelen te gebruiken ...
Lees meer →

Wat denk jij, iedere werknemer verplicht op LinkedIn?  

feb 23, 2015
Bij veel bedrijven komt vaker de vraag naar boven of je nu wel of niet medewerkers kan verplichten om op LinkedIn een profiel aan te maken. En of dit volgens ...
Lees meer →

Bloggen op LinkedIn voor betere zichtbaarheid

jan 27, 2015
Bloggen is het helemaal! Een aanwijzing hiervoor is een onderzoek (USA eind 2010) onder 1900 marketeers waaruit blijkt dat de helft geïnteresseerd is in strategisch bloggen. Hoewel, het schrijven van ...
Lees meer →

Wil jij als advocaat top of mind zijn als het om jouw rechtsgebied gaat?

jan 17, 2015
Werving van nieuwe relaties Als advocaat, partner investeer je substantieel tijd in het aangaan van nieuwe interessante relaties. Immers de ‘’pipeline’’ moet gevuld blijven. Droog komen te staan is geen ...
Lees meer →

Social selling. Vier stappen naar verdienen met social media.

nov 18, 2014
Als we in business zijn dan willen we omzet en resultaat zien. Of we nu ondernemer, advocaat, consultant of zelfstandig professional zijn, de schoorsteen moet roken. Alleen, hoe pak je ...
Lees meer →

Top executives hebben persoonlijk LinkedIn en andere sociale media platforms niet nodig…

okt 9, 2014
LinkedIn e.a. sociale mediaplatforms zijn niet de instrumenten die bij de top executives een hoge prioriteit hebben. Want wat is de persoonlijke toegevoegde waarde voor bijvoorbeeld een CEO om nu ...
Lees meer →

Online personal branding voor nieuw succes

okt 9, 2014
Personal branding, waar gaat dat eigenlijk over? Daar kunnen we heel kort in zijn. Personal branding gaat over bewust-zijn, het formuleren van een betekenisvolle propositie en hoe deze strategisch in ...
Lees meer →

Nieuw. LinkedIn Achtergrondfoto om je personal brand te benadrukken

aug 21, 2014
LinkedIn wordt steeds persoonlijker en krijgt als zakelijk social mediaplatform steeds meer ''zeggingskracht''. Sinds kort is er de mogelijkheid om een zgn. Background Photo of Achtergrond Foto op je LinkedIn ...
Lees meer →

Uitglijders op LinkedIn per ongeluk of uit sociale onverschilligheid?

aug 5, 2014
Het gebeurt regelmatig dat mensen zich binnen een zakelijk platform als LinkedIn minder correct-zakelijk gedragen dan in het echte leven. Heel normale omgangsvormen worden aan de kant gezet. Of er ...
Lees meer →

Verrijk je LinkedIn Samenvatting met iconen

jul 22, 2014
LinkedIn is een zakelijk netwerk. Inmiddels heeft het in Nederland al meer dan 4 miljoen gebruikers; dat is ⅔ van de beroepsbevolking. LinkedIn voegt steeds meer functies toe om het ...
Lees meer →

Verbeter je LinkedIn profiel in zeven stappen

jul 2, 2014
[vc_row][vc_column][vc_column_text]Inmiddels heeft LinkedIn in Nederland meer dan 5 miljoen (mei 2014) gebruikers (en daarmee profielen). Lang niet iedereen maakt optimaal gebruik van de uitgebreide mogelijkheden die LinkedIn biedt. Denk daarbij aan online netwerken, sales ...
Lees meer →

Verbeter je LinkedIn profiel in zeven stappen

jul 2, 2014
[vc_row][vc_column][vc_column_text]Inmiddels heeft LinkedIn in Nederland meer dan 5 miljoen (mei 2014) gebruikers (en daarmee profielen). Lang niet iedereen maakt optimaal gebruik van de uitgebreide mogelijkheden die LinkedIn biedt. Denk daarbij aan online netwerken, sales ...
Lees meer →

Handige Social media Checklist voor Bedrijven

jun 23, 2014
[vc_row][vc_column][vc_column_text] Handige Social Media Checklist voor Bedrijven ligt voor je klaar! Wij merken regelmatig dat bedrijven het moeilijk vinden om daadwerkelijk met social media aan de slag te gaan; een workshop ...
Lees meer →

Publiceren op LinkedIn

apr 4, 2014
Onlangs werd ik uitgenodigd om op LinkedIn zelf te publiceren, mijn kennis te delen via blogposts. Leuk om te doen en eerlijk gezegd ook een hele eer. Hoe dat in ...
Lees meer →

Iets voor de vrijdagmiddag?

mrt 7, 2014
Hoe staat het met de online reputatie van jullie bedrijf? Gisteren had ik een gesprek met Paul Malschaert van Swink webservices over persoonlijk online reputatiemanagement. Dat is het begeleiden en ...
Lees meer →

Social Media Dialoog met young communicatie professionals

feb 6, 2014
Op dinsdag 28 januari faciliteerden Floris en Alexis samen de Social Media Dialoog tijdens een bijeenkomst van Young Logeion. Logeion is de beroepsvereniging voor communicatie. Het gekozen thema voor de bijeenkomst was Strategisch ...
Lees meer →

Social Media Dialoog Young Logeion 28 januari 2014

jan 28, 2014
Op 28 januari faciliteerden Alexis van Dam en Floris ten Kate voor young Logeion de social media dialoog. In de presentatie die werd afgewisseld met een dialoog met de deelnemers gingen ...
Lees meer →

Studenten blijken toch meer met LinkedIn te kunnen…

jan 21, 2014
Studenten hebben nog niet massaal  de weg naar LinkedIn gevonden. Maar als je Jasper Breeuwsma (24, 6e jaar  student TU Delft) moet geloven dan duurt dat niet lang meer.  Jasper ...
Lees meer →

QR codes verdienen het om serieus genomen te worden

jan 8, 2014
Met de forse toename van het aanbod lijken QR codes doorgebroken als medium. Het gebruik ervan blijft in Nederland echter ver achter in vergelijk met de Verenigde Staten en ons ...
Lees meer →

Slideshare gebruiken om kennis te delen

dec 19, 2013
Je gaat wel eens naar een congres of bent aanwezig op een seminar en dan krijg je een bedank-email met daarin de enquête en die grote PowerPoint of PDF bestanden. ...
Lees meer →

LinkedIn e.a. sociale media? Wat levert dat nu op…?

jul 16, 2013
Vaak is er discussie of zijn er vragen over de directe opbrengsten van de inzet van LinkedIn en andere sociale media. Wat is nu eigenlijk de return on investment, ROI? ...
Lees meer →

Nieuwe LinkedIn Events app in de maak?

jun 27, 2013
Is het in juli te lanceren LinkedIn CheckIn, allereerst gericht op recruiters en HR, de voorloper van de zo door Bedrijven en Professionals gemiste LinkedIn Events oplossing? Vanochtend las ik ...
Lees meer →

Company Profile op LinkedIn. Producten en diensten nu ook te ‘’Liken’’ met Recommendation button

jun 3, 2013
LinkedIn zet sinds kort fors in op het Company Profile. De mogelijkheden om via dit deel van LinkedIn steeds meer online zichtbaarheid te genereren en stakeholders en andere geïnteresseerden aan ...
Lees meer →

Uw reputatie staat op het spel!

apr 23, 2013
Afgelopen week had ik een gesprek bij een bedrijf dat actief is in de BtoB dienstverlening. ‘’Ja, we willen wat met sociale media maar weten niet hoe dit op te ...
Lees meer →

LinkedIn profiel? Concentreer je op je headline!

apr 4, 2013
LinkedIn profiel? Concentreer je op je headline! Voor velen is het LinkedIn profiel nog steeds niet meer dan ‘’het invullen van de velden’’. Je naam, functie, even vertellen waar je ...
Lees meer →

QR codes kunnen ook ”mooi” zijn. Wat vind jij?

mrt 14, 2013
Lees meer →

Content curation, of Wat ik op LinkedIn e.a. social media zo interessant vind van Lorenzo Sendar

jan 7, 2013
Floris ten Kate, social media adviseur Velen vragen zich af wat nu eigenlijk de waarde is van een netwerk als LinkedIn met in Nederland inmiddels meer dan 3 miljoen actieve ...
Lees meer →

Wat ik tot nu toe in 2012 te vertellen had over social media aan ondernemers en professionals.

nov 30, 2012
  Nederland in december ‘’onzichtbaar’’ Zo vroeg in december en nu al een terugblik…? Ja dat kan eigenlijk best, want in december gebeurt er toch niets meer, is iedereen druk ...
Lees meer →

Kennis delen en dus gevonden worden, voor nieuwe baan of opdracht…

nov 2, 2012
 Word gevonden op je talenten voor een nieuwe baan of opdracht ‘Zoekt en gij zult vinden’’ is een gezegde dat al sinds mensenheugenis bestaat. Maar, alles is aan veroudering onderhevig. ...
Lees meer →

LinkedIn past ontwerp van Homepage aan

jul 23, 2012
LinkedIn past het ontwerp van de homepage aan. De komende weken zal de nieuwe look&feel bij alle deelnemers worden uitgerold. Het ziet er eigentijdser uit met meer ''beeld''. De navigatie ...
Lees meer →

MKB en de stap maken naar Social Media? Een kwestie van doen!

jul 3, 2012
12 Stappen om overzicht te krijgen en wel met social media aan de slag te gaan Social media is voor veel MKB ondernemers nog een gesloten boek; het ligt al ...
Lees meer →

Kennismaken met Social media als LinkedIn en Twitter, kies je voor een presentatie of een workshop?

jun 3, 2012
Menig MKB- er vraagt zich af of hij nu wel of niet iets met Social media moet doen. Over de zin en onzin van inzet van Social media als LinkedIn, ...
Lees meer →

MKB-ondernemer, bezuinig op communicatie en marketingkosten. Investeer in authentieke dialoog met uw markt.

mei 18, 2012
Wellicht een controversiële headline voor iemand die zijn hele carrière in de marketing en communicatie heeft gewerkt? Op het eerste oog wel, maar goed beschouwd toch niet. Want er is ...
Lees meer →

Social media. Nog veel te winnen voor het MKB

apr 15, 2012
  Daar waar de grote organisaties zoals KLM, Coca Cola, Dell en talloze anderen al hun weg hebben gevonden op Facebook, LinkedIn, YouTube en Twitter, hebben de MKB- organisaties daar ...
Lees meer →

Social media en de juridische kant: eindedagbijeenkomst donderdag 19 april

apr 6, 2012
    Floris ten Kate, onafhankelijk LinkedIn adviseur. Op 19 april 2012 organiseren DelissenMartens Advocaten Belastingadviseurs Mediation, en de Remotion Groep Online diensten & Producten gezamenlijk een seminar over social ...
Lees meer →

Social media voor business

jan 26, 2012
Over oude auto’s, vernieuwing binnen MKB, het belang van communities en ‘’nooit meer sales’’ Social media aviseur op de grens van ''Oud naar ''Nieuw'' Laatst moest ik met mijn auto ...
Lees meer →

LinkedIn niet langer nummer 1 voor B2B? Het zal toch niet waar zijn?

dec 22, 2011
Floris ten Kate, social media adviseur voor BtoB. Al een aantal jaren denk ik te weten dat LinkedIn het platform is voor bedrijven, professionals en human resources doeleinden en voor ...
Lees meer →

Google Panda is actief!

dec 2, 2011
Blog door Edwin Duys over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van Google- zoekresultaten en het belang daarbij om voor ‘’de bezoeker’’ relevant te zijn. Ik heb in het verleden ...
Lees meer →

Google Panda is actief!

dec 2, 2011
Blog door Edwin Duys over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van Google- zoekresultaten en het belang daarbij om voor ‘’de bezoeker’’ relevant te zijn. Ik heb in het verleden ...
Lees meer →

Ook nog een Company Profile op LinkedIn?

okt 12, 2011
Als je op LinkedIn een profiel hebt als persoon, eigenaar of directie van een organisatie, waarom dan ook nog een Company profile met het bedrijf? Is dat ene profiel niet ...
Lees meer →

Nieuw geldt en de Urgentie

aug 25, 2011
De behoefte aan eenduidigheid en geloofwaardigheid neemt toe. De sociale samenhang en ons handelssysteem staan onder druk. Dagelijks zijn we getuige van schommelende beurskoersen, angst voor aandeelhouderswaarde, de ene na ...
Lees meer →

Auto Draft

aug 24, 2011
Lees meer →

Nieuw geldt (en oud is uit)

aug 12, 2011
Vernieuwing is van alle tijden en zeer actueel. De behoefte aan eenduidigheid, onderling vertrouwen en geloofwaardigheid neemt dagelijks toe. De sociale samenhang en economie ontwikkelen zich in ‘n neergaande lijn ...
Lees meer →

Nieuw geldt (en oud is uit)

aug 12, 2011
Vernieuwing is van alle tijden en zeer actueel. De behoefte aan eenduidigheid, onderling vertrouwen en geloofwaardigheid neemt dagelijks toe. De sociale samenhang en economie ontwikkelen zich in ‘n neergaande lijn ...
Lees meer →

Vind jouw ideale baan via LinkedIn! Voor nu of later.

jul 28, 2011
  Maak meer kans op een nieuwe baan met een goed LinkedIn profiel.   Floris ten Kate. Linkedin Advies bij een nieuwe baan. De laatste jaren heb ik veel aandacht ...
Lees meer →

LinkedIn niet zinvol voor iedereen.

jul 4, 2011
Floris ten Kate, voor Linkedin advies. ‘’Meedoen’’ op LinkedIn'', zoals velen hun relatie met dit social media platform willen omschrijven, is niet voor iedereen zinvol. "Waarom connecten met mensen die ...
Lees meer →

Wie van jouw LinkedIn connecties helpt je met jouw professionele vraag?

jun 25, 2011
Linkedin, ook adresboek gerubriceerd op expertise. Floris ten Kate, Linkedin advies. Stel je gebruikt LinkedIn voor het volgen van het eigen netwerk en het aangaan van nieuwe connecties. Als je ...
Lees meer →

LinkedIn voor business (workshop voor professionals), 19 augustus a.s.

jun 20, 2011
  LinkedIn coach Floris ten Kate. Je hebt een LinkedIn profiel en denkt alles op orde te hebben. Maar wat doe je er actief en strategisch aan om LinkedIn zo ...
Lees meer →

Waarom zou een werkgever zich nu richten op 45+ -ers? Dat moet toch van deze Group af druipen?

jun 5, 2011
Ik ben nu een paar maanden lid van deze LinkedIn Group 45+. Wat opvalt zijn de stimulerende discussies waarbij mensen elkaar een hart onder de riem steken.  Onbewust en zeker ...
Lees meer →

Deelname aan LinkedIn Groups belangrijk. Ook voor Recruiters?

mei 24, 2011
''Uitvinder'' van de boolean string: recruitment en acquisitie tool. Zoals je waarschijnlijk weet kan je niet zomaar iedereen op LinkedIn direct benaderen met een mail. Tenzij je gebruik maakt van ...
Lees meer →

Poll: Ik gebruik LinkedIn omdat ik…

apr 25, 2011
 Floris ten Kate, LinkledIn advies Het zal wel door het mooie zomerse weer van nu komen dat ik moet denken aan de poll die ik  eind vorige zomer voorlegde.  ...
Lees meer →

Orange Dolphins introduceert LinkedIn Tips&Service

apr 14, 2011
De Haagse social media/linkedin netwerkorganisatie Orange Dolphins introduceert Linkedin Tips&Service. Met deze nieuwe dienst krijg je snel, in ieder geval binnen hetzelfde dagdeel, antwoord op allerlei vragen waar je zelf ...
Lees meer →

Een goed LinkedIn profiel binnen een uur!

mrt 17, 2011
Orange Dolphins social media advies. Veel professionals zien wel de waarde van Linkedin in maar hebben er niet de tijd voor om een workshop te volgen. Laat staan om daarna ...
Lees meer →

Het gebruik van SEO binnen LinkedIn

mrt 10, 2011
Het gebruik van SEO binnen LinkedIn Search Engine Optimization of wel zoekwoorden optimalisatie, is een begrip dat met het belang van internet en virtuele communicatie steeds meer toeneemt. Nog weinigen met ...
Lees meer →

Social Media, past automatisering van berichten daar wel bij?

feb 28, 2011
Social media als machine? Bij mijn workshop Linkedin is een onderdeel bij de introductie de ‘’reason why’’ van social media;  vooral de menselijke basisbehoefte om als individu gehoord te worden, om weer ...
Lees meer →

LinkedIn, Twitter, Generation Y en…. Controle!

feb 14, 2011
Floris ten Kate, Linkedin adviseur. Onlangs gaf ik samen met Frans Hendrikx een workshop over Internet Strategie en Social media. We begonnen daarbij met een fantastisch filmpje over hoe men ...
Lees meer →

Bloggen op LinkedIn en andere social media platforms

jan 5, 2011
Bloggen is het helemaal! Een aanwijzing hiervoor is een onderzoek (USA) onder 1900 marketeers waaruit blijkt dat de helft geïnteresseerd is in strategisch bloggen. Hoewel, het schrijven van een blog ...
Lees meer →

Boven de 40 en alles willen weten over LinkedIn? Donderdag 16 december weet je meer!

nov 21, 2010
Floris ten Kate, Linkedin adviseur en personal LinkedIn coach. Ondernemend en een profiel op LinkedIn? Wat kan je er mee en wat doe je er mee? Donderdagavond 16 december a.s. ...
Lees meer →

Internet strategie en social media

nov 15, 2010
Floris ten Kate, LinkedIn adviseur via Orange Dolphins. Het belang van internet is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. En dus zeker niet binnen de eigen bedrijfsvoering. Daarbij ...
Lees meer →

Een transparanter wordende maatschappij vraagt om respectvolle en proactieve benadering van relaties.

nov 4, 2010
Er is wat aan de hand in Nederland. Burgers worden mondiger en organisaties hebben maar te luisteren!  Kijk eens naar de affaire T-Mobile-Youp van t Hek. Voor degene die het ...
Lees meer →

LinkedIn Status Updates, wel of niet zien?

nov 3, 2010
Floris ten Kate, Linkedin advies, coaching en workshops. Hoe je met Linkedin omgaat, of hoe je dit social platform voor professionals inzet, hangt af van diverse factoren.  De een gebruikt ...
Lees meer →

5e Einde-dag LinkedIn workshop voor ondernemende Hagenaars e.a.

okt 20, 2010
Ondernemer en een profiel op LinkedIn? Wat kan je er mee en wat doe je er mee? Donderdagavond 11 november a.s. op uitnodiging van De Reclamewinkel, geeft Floris ten Kate een ...
Lees meer →

Linkedin gebruik: interessant, super-adresboek of marketingtool?

sep 16, 2010
Floris ten Kate, LinkedIn adviseur Afgelopen maand nam ik het initiatief tot een poll met de vraag vanuit welke beweegredenen  mensen LinkedIn gebruiken. Er waren vijf antwoord-opties. De antwoord opties zetten ...
Lees meer →

Linkedin gebruik: interessant, super-adresboek of marketingtool?

sep 16, 2010
Floris ten Kate, LinkedIn adviseur Afgelopen maand nam ik het initiatief tot een poll met de vraag vanuit welke beweegredenen  mensen LinkedIn gebruiken. Er waren vijf antwoord-opties. De antwoord opties zetten ...
Lees meer →

4e Einde-dag LinkedIn workshop/ Inschrijving gesloten. 5e Workshop 11/11

sep 13, 2010
Ondernemer en een profiel op LinkedIn? Wat kan je er mee en wat doe je er mee? Donderdagavond 28 oktober a.s. DEZE WORKSHOP IS INMIDDELS GESLOTEN. OP DONDERDAGAVOND 11/11 BIEDEN ...
Lees meer →

Op welke eigenschappen wil je binnen Linkedin gevonden worden?

aug 19, 2010
Zojuist heb ik samen met Roland Meijer van de Haagse Reclamewinkel een start gemaakt met het optimaliseren van zijn Linkedin profiel. Een sessie van ca. 3 uur waarmee we samen ‘’boven ...
Lees meer →

Gebruikersnaam vastleggen op social media platforms is verstandig

aug 16, 2010
Bericht voor de pers: Het Haagse social media bureau Orange Dolphins introduceert vandaag haar nieuwe service NameClaim. Hiermee anticipeert het bureau  op het oneigenlijk gebruik van username en/of  gebruikersnaam op ...
Lees meer →

Behance, nieuwe applicatie voor ‘’creatieve geesten’’ op LinkedIn

aug 7, 2010
Afgelopen week ‘’ontdekte’’ ik de nieuwe applicatie Behance. Behance is een platform waarop creatieven hun werk in een showcase toegankelijk maken voor een groot publiek. Het is een platform waarop ...
Lees meer →

Workshop LinkedIn en/of Twitter, 3 september a.s.

jul 16, 2010
Hoe zet je deze social media platforms zakelijk optimaal in? Inschrijving per dagdeel mogelijk. Bij deelname gehele dag, 10% korting. Kleine groep van ca 20 deelnemers! Inclusief e-book met duidelijke instructiefilmpjes. Inclusief food & ...
Lees meer →

LinkedIn werkt inspirerend.

jul 11, 2010
  Floris ten Kate, thuis op LinkedIn Afgelopen week had ik weer een mooie ervaring. Ik was als spreker uitgenodigd bij een organisatie met als werkgebied  ontwikkelingssamenwerking. Zes mensen binnen ...
Lees meer →

Slimme LinkedIn profieloptimalisatie draagt bij tot zichtbaarheid van bedrijven.

mei 30, 2010
Alles dat nieuw is heeft zo z’n tijd nodig om door de markt te worden opgepakt. Degene die het eerst zaken oppakt neemt een voorsprong. Zo is het ook met ...
Lees meer →

Merkkaping op Social media sites

mei 19, 2010
Erik Stegeman, Trademark Attorney at Nederlandsch Octrooibureau, Den Haag. Wanneer je op Twitter op zoek bent naar “tweets” van bierbrouwer Heineken kom je natuurlijk al snel op www.twitter.com/heineken terecht. De gebruikersnaam ...
Lees meer →

Is it YOUR business?

apr 26, 2010
Vanochtend was ik in gesprek met een zakelijke relatie over zijn werkgebied als ondernemer. Op zoek naar de antwoorden op de bekende vragen als ‘’wie, wat, waar, waarom, hoe en ...
Lees meer →

Het nieuwe werven op de arbeidsmarkt.

mrt 26, 2010
De huidige recessie is een tijdelijke hick-up van een enorme verandering op de arbeidsmarkt. In 2008 werden resultaten al zichtbaar voor bedrijven, maar door de huidige economische down turn lijkt de verandering ...
Lees meer →

Orange Dolphins: moderne workforce van social media- en communicatie- specialisten

mrt 23, 2010
Orange Dolphins is een eigentijdse communicatieadvies- en uitvoeringsorganisatie die, samen met haar partners/productspecialisten, complete social media trajecten voor relaties ontwikkelt en implementeert. Kennisoverdracht en learning by doing zijn daarbij key-words. ...
Lees meer →

LinkedIn, meer dan de jacht op 500 connecties.

feb 23, 2010
Regelmatig spreek ik mensen die zich afvragen ‘’hoezo LinkedIn’’. En ja, iets dergelijks vroeg ik mezelf jaren geleden ook af toen mij werd gevraagd om me op te geven voor een ...
Lees meer →

3e Cursus LinkedIn 2010, 19 maart. Wat kan ik er mee, wat doe ik er mee als zakeninstrument?

feb 20, 2010
 LinkedIn, als zakeninstrument, wat kan ik er mee, wat doe ik er mee? Orange Dolphins nodigt je graag uit voor een cursus door LinkedIn specialist Vincent Smit, op vrijdagmiddag 19 ...
Lees meer →

LinkedIn, ondersteunend instrument voor een florerend verenigingsleven?

dec 3, 2009
 Als lid van diverse netwerkorganisaties en sportclubs constateer ik dat nog weinig van dergelijke organisaties actief gebruik maken van het bindend vermogen en de meerwaarde die social media platforms kunnen ...
Lees meer →

Social Media en Opdrachtgevers: een relatie die langzaam aan op gang komt.

nov 11, 2009
Wij merken tijdens onze dagelijkse gesprekken dat er binnen organisaties veel interesse is voor Social Media. Tegelijkertijd zijn er relaties die zich wat voorzichtiger opstellen. Ondanks dat er mooie cases zijn van ...
Lees meer →

Hoe komt het dat opdrachtgevers bij voorkeur zaken doen met bedrijven?

okt 14, 2009
Volgens mij komt dat voort uit de gedachte dat er een groot risico kleeft aan een ‘’one man’s band’’. Ook speelt er binnen organisaties een ‘’intern-politiek’’ argument; als er inderdaad ...
Lees meer →

Betrek medewerkers op grote schaal voor succesvolle Social Media strategie.

sep 16, 2009
Traditioneel wordt de strategie van de organisatie vastgesteld door de directie. Bij grotere organisaties is er doorgaans een afdeling ‘strategie’ van enkele professionals die dit proces leiden en soms spelen ...
Lees meer →

2e Cursus in 2010: LinkedIn als zakeninstrument, wat kan ik er mee, wat doe ik er mee?

jan 8, 2009
LinkedIn, als zakeninstrument, wat kan ik er mee, wat doe ik er mee? Orange Dolphins nodigt je graag uit voor een cursus door LinkedIn specialist Vincent Smit, op vrijdagmiddag 26 ...
Lees meer →

Bezoekadres, alleen op afspraak

06 53 60 24 24

Igluu Den Haag
Louis Couperusplein 2

nextlevel@orangedolphins.nl

© 2019 OrangeDolphins. All Rights Reserved.

Toon buttons
Verberg buttons